Topplacering i Google – få kendskab til de vigtige Google rangering faktorer

By:

Skal din virksomheds hjemmeside eller din personlige hjemmeside have en topplacering i Googles søgeresultatliste, så dine kunder og fans nemt kan finde den? Så er det vigtigt, at du kender til de Google rangering faktorer, som Google anvender, og som har stor betydning for, hvor høj en placering din hjemmeside får. Der findes mere en 200 Google Rangering faktorer, og det er derfor ikke muligt at opremse dem alle her.

Hvordan kan du selv arbejde med Google rangering faktorer?

Men du kan blive præsenteret for nogle af dem, så du selv aktivt kan være med til at påvirke, at din eller din virksomheds hjemmeside bliver synlig for kunderne online. Undersøgelser viser, at brugere som regel kun klikker på de øverste links i et søgeresultat, og derfor skal din hjemmeside have så god en placering som mulig, hvis du gerne vil have øget opmærksomhed, trafik og salg. Du kan bl.a. sørge for at anvende nogle gode og præcise søgeord – gerne i titlen på de tekster, som du lægger på din hjemmeside. Gode og unikke tekster trækker positivt op, og det er desuden vigtigt, at teknikken på din hjemmeside fungerer, og at siden er hurtig at indlæse – også mobilversionen. Derudover betyder det noget, at din hjemmeside vurderes som sikker at bevæge sig ind på. Troværdighed spiller også en vigtig rolle, og her er det vigtigt med anbefalinger fra andre sider, som linker og henviser til din side. Du finder mere vigtig information om emnet her.